مشاهدات انسان به هنگام مرگ(2)
قبر و عالم برزخ
یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, :: 16:48 ::  نويسنده : محمد جواد دانش

2-مشاهدات کافران و فاجران

همانطور که در پیش گفتیم-مؤمن و کافر در زمان احتضار مشاهدات مشترکی دارند از جمله-صورتهایی که هر دو گروه می بینند صور رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) است که بر هر دو گروه متمثّل می گردند.

آیات و روایات ذیل نمونه ای از این دست است:

معاویة بن عجلی می گوید: از امام باقر(ع)معنای این آیه را پرسیدم:

 

 

 

*اعملوا فسیری الله عملکم و رسوله و المؤمنون

 

هر کاری که(می خواهید)بکنید-خدا و رسولش و مؤمنین بزودی(حین مرگ)عمل شما را خواهند دید.

حضرت فرمودند:مؤمن و کافری نمی میرد و در قبرش نهاده نمی شود(وارد عالم برزخ نمی شود)مگر اینکه عملش را بر رسول خدا(ص)و حضرت علی(ع)و تمامی کسانی که اطاعت آنها بر او واجب است عرضه می گردد.

اکنون ببینیم که کافر و فاجر در سکرات موت چه می بینند:

امیر المؤمنین حضرت علی(ع) فرمودند:هنگامی که فرزند آدم در آخرین روز از روزهای دنیا و نخستین روز از آخرت(سکرات موت)قرار می گیرد مال-فرزند و عمل او در برابرش مجسّم می شوند او رو به مال خود نموده و می گوید:به خدا قسم من نسبت به تو حریص و بخیل بودم-حال سهم من از تو چیست؟مال در پاسخ می گوید:به اندازه کفنت از من بردار.

پس از آن رو به سوی فرزندان خود کرده و می گوید:به خدا قسم من شما را دوست می داشتم و حامی شما بودم اکنون بهره من از شما چیست؟آنان در پاسخ او گویند:ما به قبرت می رسانیم و تو را در آن پنهان و دفن می کنیم.

سپس به عمل خود توجه و نظر می کند و می گوید:به خدا سوگند من نسبت به تو بی اعتنا بودم و تو بر من گران و سنگین بودی اینک بهره و برخورداری من از تو چه چیز است؟عمل در پاسخ می گوید:من در قبر و قیامت همنشین تو خواهم بود تا هر دو به پیشگاه پروردگار عرضه شویم.

امام صادق(ع)فرمودند:وقتی کافر به حالت احتضار می افتد رسول خدا(ص)-حضرت علی(ع)-جبرئیل و ملک الموت بر او حاضر می گردند.پس حضرت علی(ع) به او نزدیک شده-می گوید:یا رسول الله این شخص در دنیا ما را دشمن می پنداشت.پس من هم او را دشمن می دارم.رسول خدا(ص)می فرمایند:ای جبرئیل این شخص-خدا-رسولش و اهل بیت رسولش را دشمن می داشت من هم او را دشمن می دارم و جبرئیل می گوید:ای ملک الموت این شخص رسول خدا و اهل بیت او را دشمن می داشت من هم او را دشمن می دارم.پس به او سخت بگیر-ملک الموت به او نزدیک شده و می گوید:ای بنده خدا آیا برات آزادیت از آتش را گرفته ای-آیا به دستاویز بزرگ(حبّ محمد و آل محمد)در زندگی دنیا تمسّک جسته ای؟پس می گوید:نه- ملک الموت می گوید:آگاه باش ای دشمن خدا به خشم و عذاب خداوند عزّوجل.اینک از آنچه تو از او می ترسیدی بر تو نازل گشت.سپس روحش را به صورتی عجیب و سخت بیرون می کشد.آنگاه بر روحش سیصد شیطان که بر روی صورتش خدو می اندازند و روحش را آزار می دهند می گمارد.پس هنگامی که در قبر نهاده می شود دری از درهای آتش(جهنم)بر او گشوده شده و از چرک و شراره های آن بر او داخل می گردد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. افضل الاعمال انتظارالفرج: بافضیلت ترین اعمال انتظار فرج است. (اللهم عجل لولیک الفرج)
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قبر و عالم برزخ و آدرس mwo146.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 183
بازدید کل : 6911
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1